Ya Allah, Bantulah hambaMu ini.

assalamualaikum wbth kepada semua hamba Allah yang singgah di blog nih. Sengaja zaf beralih ke mod bahasa kita.. Hahaha..Alhamdulillah keputusan spmku tidak lah cemerlang sebagaimana rakan- rakan yang berjaya mendapat straight A's. Namun, aku percaya perancangan Allah ialah perancangan yang sebaik-baiknya, Tak Percaya ??? Tengok ayat kat bawah nih Al-baqarah 2 : 216


Fighting has been enjoined upon you while it is hateful to you. But perhaps you hate a thing and it is good for you; and perhaps you love a thing and it is bad for you. And Allah Knows, while you know not.

Kan saya dah cakap. Faktor yang membuatkan saya masih lagi ayat ni.. Hehehe... ad sekali masa tazkirah dengan Ustazah Fadhilah Sharipah. Jenuh la dok menghafal ayat ni.. haishh.. gelap hati ke aku nih sampai jenuh sangat nak ayat sekerat tU. Tak semestinya apa yang kita suka tu baik untuk kita dan juga apa yang kita tak suka tu tak baik untuk kita. That what i can roughly translated from that verse.

Sebenarnya.. everthing got very complicated lepas spm nih. Aku memang dah keras hati nak kejar medicine nanti walaupun result ku hanya 1 A+, 3A, 4A- dan 1B+.. Aku tau masih banyak lagi pelajar luar sana dengan result yang super gempak tu. Entah laa. namun aku sepanjatkan syukur pada Allah Azzawajalla. Kadang-kadang orang cakap "IT'S NOT ABOUT YOUR INTEREST AFTER ALL"..

Kelmarin aku tolong sahabat lamaku semasa aku masih di SMK Sungai Karangan, Fatin dan Fatihah pasal nak apply kursus perguruan lepasan spm. Depa siap beli no. pin dah. Pastu, aku chat kejap ngan ex-dormate aku, Aina Kausar ( straight A's Scorer... huhu add math die A+ kot.. math A.. pandainye budak) she also apply for the "chekgu". Dan my stand pon mula goyah sket2.... budak straight pon apply cikgu, ko ap kes tak nak apply cikgu. That q's flying over my head. Sungguhlaa. aku nie lemah.

Today lak punya crita. aku sembang ngan Cikgu Fitri ( Now..teaching biology at SMK Sungai Karangan.. Yela.. ak kan online dalam makmal kat cni. umah aku mne ad tenet.. hatta laptop.. sume da rosak)
Cikgu fitri tanya aku camne belajar bio and how my former teacher thought. Dan berjela lah explaination aku Hahaha

he advised me kalo dah tetap pendirian, u just go for it lah.. Okk!!!!! Zaf!! ganbatte!!

Medicine- i know how hard you are even i don't feel it yet.. But I know... Aku Nak Jadi Doktor!!!
InsyaAllah..

Comments

Popular posts from this blog

e-Housemen Bil 3/2020: An experience of lifetime.

calm before the storm

Dia Untukku, Reformasi Cinta [Ustazah Fatimah Syarha and Dr. Farhan hadi]